Opis
Ali morda skupaj z modro čapljo in črnoglavko že čakate na počitnice? Vas zanima, kako se mala modra šoja uči brati? Že veste, kako se mala modra sraka za domačo nalogo na pamet uči modro ptičjo misel? In kako se umiva mala modra sinica? Ali poznate kljun čevljekljuna in modrost modrega kosa? Ali mislite, da modrokrila gos raje hodi ali raje leti? Si mogoče želite prav takšen poljubček, kakršnega od svoje mame dobi mala modra taščica? Ali uganete, kaj vse lahko s kravato počne mala modra tangara? Se vam kaj svita, zakaj gre modrinček v šolo? Vse te skrivnosti in še mnoge druge nabritosti nam razkrivajo Modre ptičje misli.
Bukla –
“Čudovita slikanica z navidez preprostimi zgodbami iz ptičjega sveta že na prvi pogled presega običajno tovrstno literaturo. V sebi namreč skriva bogastvo modrih misli, ki jih je avtorica, vsestranska ustvarjalka in pripovedovalka zgodb, tokrat predala v usta najrazličnejših ptic. Da so modre na vse načine, poudarja Spacalova že s samimi ilustracijami »pernatih protagonistk«, ki pa niso imenitne le na videz, ampak svojo posebnost in bistrost izražajo tudi s svojo notranjo globino. Iz njihovih zgodb vejejo življenjske resnice, preproste, mile in vsem znane, za katere pa se pogosto zdi, da so danes utonile v pozabo. …”
Vesna Sivec Poljanšek, Bukla 145, str. 85.
Mladina –
“Pri Alenki Spacal je težko zarisati mejo, kje se konča pisateljica in kje začne ilustratorka, saj njene besede rišejo, njene ilustracije pa pripovedujejo, zato jo je še najbolj pravično ‘popredalčkati’ kot pravljičarko.”
Izak Košir, »Alenka Spacal: Pravljičarka … ki odpira srca in premika meje«, Portret, Mladina, 15. 2. 2019, str. 52–53.
Katalog razstave Alenka Spacal: Bajalkine ilustracije v Galeriji Instituta “Jožef Stefan” –
»Mlade bralce je v znova poosebljenem živalskem svetu popeljala čez magični mostiček, kjer spoznavajo preproste življenjske modrosti, za katere se prevečkrat zdi, da so utonile v pozabo, in jim tako odstrla pogled v moder, strpen in do drugačnosti prijazen svet.«
Tatjana Pregl Kobe, »Skok s padalom iz letala«, katalog za razstavo Alenka Spacal: Bajalkine ilustracije, Galerija Instituta »Jožef Stefan«, 2019.
Sektor Ž, Radio Študent –
V februarski oddaji Sektorja Ž sta se Teja Oblak in Klara Otorepec pogovarjali s pravljičarko, ilustratorko, pisateljico in raziskovalko feministične vizualne umetnosti, Alenko Spacal, ki je nedavno razstavljala ilustracije iz svojih avtorskih slikanic v Galeriji Instituta »Jožef Stefan«. Spregovorile so o njenih avtorskih slikanicah »Mavrična maškarada« (ŠKUC, 2013), »Kako ti je ime?« (Bajalka, 2018) in »Modre ptičje misli« (Bajalka, 2018), v katerih nam Alenka Spacal pripoveduje o raznolikem svetu spolov.
Teja Oblak in Klara Otorepec, “Raziskuj in igraj se!” Sektor Ž, Radio Študent, 16. 2. 2019.
Vaš kanal –
»V času, ko se tudi ilustratorsko področje vse bolj digitalizira, naša sogovornica še vedno zagovarja ročno slikanje ilustracij.«
Jure Marolt, »Razstava Alenke Spacal«, Vaš kanal, 7, 1. 2020.
Tele M, Televizija Maribor –
»Mini ilustracije so barviti mozaiki. V prvi slikanici so celostranski, kasneje uporabljani v detajlih. Modra, v vseh odtenkih, je avtoričina ljuba barva. V Modrih ptičjih mislih se poigrava z dvopomenskostjo slovenskega pridevnika moder.«
Petra Skok, »Portret Alenke Spacal: Avtorske slikanice Alenke Spacal«, Tele M, informativna oddaja Televizija Maribor, Televizija Slovenija, RTV SLO, 10. 7. 2020.
ONA –
Veronika Sorokin: Dano vam je, da ste enako močni v besedi in sliki. Za vse slikanice ste sami napisali besedilo, jih polno utelesili. Ali v vašem ustvarjalnem procesu “beseda meso postane”? Si prej zamislite vsebino, jo napišete ali zgodbo najprej vidite?
Alenka Spacal: “Čar avtorskih slikanic je prav v tem, da besedilo in ilustracije lahko nastajajo sočasno in se med snovanjem prepletajo v enovito slikaniško celoto. Moja imaginacija je zelo vizualna že med ali celo pred pisanjem. Največkrat pišem v podobah. Fižolčica se je zaradi čudovite sinjemodre barve k meni prikotalila še pred besedami. Hkrati mi je pomembno, da besedilo tudi slišim. Izkušnje pripovedovanja so zelo vplivale na ritem mojega pisanja. Ptičja zgodba »Čakanje na počitnice« je npr. nastala, ko sem čakala v dolgi vrsti na nekem uradu in je kot glavna protagonistka k meni priletela čaplja. Glas č je tako milozvočno zazvenel v besedah čaplja, čakanje in počitnice. Tu so bile torej najprej besede in sem si šele nato zamislila ilustracijo.”
Veronika Sorokin, »Intervju: Alenka Spacal, pisateljica, ilustratorka in pravljičarka: ‘Kdor bere, ta leti’«, Ona, Ženski magazin Dela in Slovenskih novic, 18. april 2023, leto 25, št. 16, str. 6–9.